onsdag 20 april 2016

Jag har börjat äta p-piller, sjukt ironiskt faktiskt. Detta pga att jag har endometrios gone wild efter åtta år utan p-piller och min chans att bli naturligt gravid vid detta laget är väl 0,01 % cirka. Sitter spänt och väntar på att någon bieffekt i form av craziness. En känsla av alltings meningslöshet och att det enda som finns att göra är att ligga på soffan/sängen och gråta.

Den elaka gynekologen har lovat att jag ska slippa ha mens någonsin igen med dessa piller. Låter som världens lifechanger ju. 

3 kommentarer:

Hanna sa...

Känner med dig. Jag opererades för endo 2009 och blev tillskriven nya p-piller och rekommendation att fortsätta ta dem fram till klimakteriet (med undantag för när/om jag skulle försöka bli gravid). Ur smärtsynpunkt har det funkat jättebra för mig, och har haft ytterst lite och senare ingen mens de senaste åren. Inte heller några humörsvängningar eller liknande.
Men förstår att det tar emot och känns avigt när ni fortfarande längtar så efter ett till barn.
Kram.

Haren sa...

Hanna: men vad skönt att höra att det funkar och du mår bra. Hoppas verkligen på att i längden bli typ smärtfri. Då är det ändå så värt det.

egoistiska egon sa...

Hoppas de hjälper utan bieffekter.